Related:
Create New Tag
sundaybmxRR sundaybmxRR
8/25/2013 7:06 PM

I've thrown them before but never got anywhere with them, except for today. I tried and tried and tried and eventually got over frame and even 1 foot on the pedal! A bunch of times too, but I can't seem to get my other foot on.. Now here's where I need some help, if I can.. idk how many people on here can do switch whips? I know kingswag can so maybe he can help me if he pops in here

should I just try reversing what I do for regular whips? Or just worry about getting to my bike and riding away 1 footed? If so, tips for that or should I just keep practicing? I'm gonna keep practicing regardless but yeah. Any tips are welcome.

Video below, run through instagram to brighten it up cause the regular clip was a bit dark ):

?feature=player_detailpage

| Quote
Soulrebelrastaman Soulrebelrastaman
8/25/2013 7:31 PM

I can't do whips but have you tried like just waiting a little longer before you start the whip? Like level out a bit more first cuz it looks like you arms are a bit too high or something, dunno mate not sure....what do I know.

Your close tho keep at it mate.

Freestyle is the answer to everything --
a fresh way to approach a dull or a
dangerous thing.
to do a dull thing with style
is preferable to doing a dangerous thing
without it.

Os 94
Ms 01
Ns 12


| Quote
chad88 chad88
8/25/2013 8:14 PM

i wish i could get that close on regular whips

| Quote
isnowyaznV2 isnowyaznV2
8/25/2013 8:17 PM

I know for switch whips you gotta use more arm than leg for sure unless you practice kicking but it doesn't work for everybody.

Latest Bike Check/Update





Bought from: adam1234, tomdon (2), oscarbmx, the balt, smokesmokesmoke

| Quote
sundaybmxRR sundaybmxRR
8/25/2013 9:17 PM
isnowyaznV2 wrote:

I know for switch whips ...more

haha I use all arms on my whips now, but I throw goofy whips.. so technically they're switch? if that makes sense. so maybe if I actually give it a kick it'll help me out I guess on switch ones

| Quote
isnowyaznV2 isnowyaznV2
8/25/2013 9:20 PM
isnowyaznV2 wrote:

I know for switch whips ...more

sundaybmxRR wrote:

haha I use all arms on my ...more

Yeah, that's right! Your feet are already set up for switch tailwhips (actually natural). For me, I'm goofy but I tailwhip to the right so it's normal. And maybe in 10 years, I can already naturally downside tailwhip, lol.

Latest Bike Check/Update





Bought from: adam1234, tomdon (2), oscarbmx, the balt, smokesmokesmoke

| Quote
dave lawrence dave lawrence
8/26/2013 5:40 AM

Your bike gets higher than you and your foot hit the ground first, try keeping the bike under you and whipping it faster.

And no, I cannot do switch whips, BUT I learned them both directions to the same point (one foot on) years ago because I got frustrated with not pulling them one way.

"Hey anybody ever make that mistake like right when you wake up in the morning and you believe in yourself?" -Kyle Kinane

"BIKES!" -Tom Segura

| Quote
FreddyDapice FreddyDapice
8/26/2013 6:55 AM

Look at you complaining, "I can't switch whip" aha, i'm sure you'll get them.

Refs - Night Light(x2), TCbmx(x2), metalheadification, netty speghetti, Dee Hos, burkminipup, Jon_rides_Eastern, ridebmx34, ScramHype, Wolfen, mnsketch, EmpireMonopoly, howlerfbm, ThomasEller, ii Krxfted, zachhendrix, pcoco,

Phone - 704 - 797 - 6844

| Quote
Caelum Persson Caelum Persson
9/5/2013 3:45 PM

try keep your body higher, i cant quite switch whip either but i can get over and front foot i just always miss my back foot, just try get ya body higher

| Quote
CBKayTV CBKayTV
9/5/2013 4:40 PM

Thats the most perfect flyout I've ever seen

| Quote

Post a Reply

Cool Wink Smile Tongue Laughing Shocked Sick Angry Blink Sad Unsure Kissing Woohoo Grinning Silly Pinch Sideways Whistling Evil Dizzy Blush Cheerful Huh Dry

See All Deals ยป

THE SHOP