Related:
Create New Tag
dkTechEthan dkTechEthan
12/8/2014 9:27 PM

Okay! so this is the deal!
step one! sell old laptop to buddy-
collect 100 dollars-

step 2 buy Stolen Talon Cranks, 170mm, Chrome. 19mm 48spline drive (with spindle)(cus flush mount)
http://www.danscomp.com/products-PARTS/452666/Stolen_Talon_Cranks.html

step 3 buy using Christmas money Shadow screamer sprocket, 28T, black/white, 19mm adapter.
(should work for a 48spline spindle right?)
http://www.danscomp.com/products-PARTS/458211/Shadow_Conspiracy_Scream_Sprocket.html

Step 4, buy new chain for bike
http://www.danscomp.com/products-PARTS/464018/KMC_410H_Chain.html

step 5. Pray to god I have enough space to run a 28/9 setup....
Photo

+15% off, +free shipping....
Total wallet pain and suffering....
$118.97





Sooo any flaws in this plan guys? if i have to run a 25 i will... but i'd love to get a 170mm/28/9 setup

"The D.O.P.S. System"
DK, Odyssey, Profile, Shadow.
check out my bike check
@ethanbrackett
@powersbikeshop

| Quote
bmxsteve99 bmxsteve99
12/8/2014 9:33 PM

skip[ the shitty shadow sprocket and get a sunday sabretooth

refs: hookjrclc, hardbmxtim, hatchmoses for sale and trade, kymike for sale and trade, blizzbikes for trade, and some other dude i cant remember his username, vrsapat956, colonydirt94, mario.villegas90, wolfen
Camera Setup: Panasonic HMC150, Panasonic GH2, Canon FTBn, Yashica Lynx 5000e, Canon 28mm f/2.8, Canon 50mm f1.4, Rokinon 7.5mm f/3.5

| Quote
dkTechEthan dkTechEthan
12/8/2014 9:41 PM

yeah the sabertooth comes polished too...
Steve think ill have enough room for a 28t

"The D.O.P.S. System"
DK, Odyssey, Profile, Shadow.
check out my bike check
@ethanbrackett
@powersbikeshop

| Quote
dkTechEthan dkTechEthan
12/8/2014 9:48 PM

--update--
Photo

"The D.O.P.S. System"
DK, Odyssey, Profile, Shadow.
check out my bike check
@ethanbrackett
@powersbikeshop

| Quote
Brian_Griffin Brian_Griffin
12/9/2014 6:51 AM

Good combo? Haven't heard from you in a while..

F¬ Bom 5403692331

| Quote
dkTechEthan dkTechEthan
12/9/2014 7:13 AM

yeah life has been well life ill hit ya up in email broski

"The D.O.P.S. System"
DK, Odyssey, Profile, Shadow.
check out my bike check
@ethanbrackett
@powersbikeshop

| Quote
Kokxxy Kokxxy
12/9/2014 7:24 AM

I think you'll be tight at 28/9 but most frames accept it.


"It's like riding someone's bike and they got the same frame" -Four
Refs:Four x4,tomdon x5,Xxohioanxx,BigCurn, Don't remember the rest

| Quote
dkTechEthan dkTechEthan
12/9/2014 7:54 AM

yeah i'd rather run a 27t... just cant find a good cheep one...

"The D.O.P.S. System"
DK, Odyssey, Profile, Shadow.
check out my bike check
@ethanbrackett
@powersbikeshop

| Quote
dkTechEthan dkTechEthan
12/9/2014 7:57 AM
Photo

Photo

Photo

"The D.O.P.S. System"
DK, Odyssey, Profile, Shadow.
check out my bike check
@ethanbrackett
@powersbikeshop

| Quote
dkTechEthan dkTechEthan
12/9/2014 8:10 AM
Photo

"The D.O.P.S. System"
DK, Odyssey, Profile, Shadow.
check out my bike check
@ethanbrackett
@powersbikeshop

| Quote
Kokxxy Kokxxy
12/9/2014 8:18 AM

Do it. 27 is worth it


"It's like riding someone's bike and they got the same frame" -Four
Refs:Four x4,tomdon x5,Xxohioanxx,BigCurn, Don't remember the rest

| Quote
tomdon tomdon
12/9/2014 8:19 AM
http://eehouse.org/fixin/formfmu.php

Try that. Assuming your alignment is correct and your chain isnt stretched, it works great. And any frame will clear 27 or 28t

I'm on the vital legit list!

| Quote
HardBMX_Tim HardBMX_Tim
12/9/2014 12:25 PM

The Shadow is 7075 aluminum and the Sunday is 6061. Dont be a dumby. Get the Shadow.




Refs : SnM An1mal, GThompson121, Chuck8273, blizzbikes, bmxsteve99, kevin.brock.338, zinum, Brian_Griffin, billyhandyjunior, riverM, tomdon
Instagram : @timhankinsbmx


| Quote
dkTechEthan dkTechEthan
12/9/2014 12:32 PM
HardBMX_Tim wrote:

The Shadow is 7075 ...more

http://www.danscomp.com/products/458225/Odyssey_C-512_Sprocket_(Chase_Hawk).html

gonna go for the hawk, since it comes in 27tooth like i want. If im gonna spend the money, ill pay for a good odyssey sprocket

"The D.O.P.S. System"
DK, Odyssey, Profile, Shadow.
check out my bike check
@ethanbrackett
@powersbikeshop

| Quote
Xxohioanxx Xxohioanxx
12/9/2014 12:37 PM
HardBMX_Tim wrote:

The Shadow is 7075 ...more

The Sunday has the superior design, though. The Shadow sprocket has a very poor reputation. I mean, neither are very great but I'd go for the Sunday purely because good teeth designs give me erections.

But it doesn't really matter because the Hawk sprocket is by far the best out of the three.

YOU AVIN A LAUGH M8?
┬┴┬┴┤ ( ͡° ͜ʖ├┬┴┬┴
The Trailest Bike On Vital

| Quote
kaneBMX kaneBMX
12/9/2014 12:41 PM

I'd go with the Sunday Sabretooth sprocket. My friend just got it in black and it's thick as fuck

| Quote
dkTechEthan dkTechEthan
12/9/2014 1:46 PM

nah i trust an odyssey part over anything else any day of the week, sorry sunday fans...

I'm kinda skeptical on the cranks, and 48spline, Im a big short dude, 270 @5'4.5" im not to sure how well 48spline will hold up to me. Ive heard stuff about 48spline cranks goin wobbly and stuff.

"The D.O.P.S. System"
DK, Odyssey, Profile, Shadow.
check out my bike check
@ethanbrackett
@powersbikeshop

| Quote
Xxohioanxx Xxohioanxx
12/9/2014 1:52 PM
dkTechEthan wrote:

nah i trust an odyssey ...more

The Sunday and Odyssey sprockets are designed by the same dude... And 48 spline is the 3rd best crank interface you can get... The 2nd being square spindle and the 1st being Odyssey's wedge design. It will work okay as long as you install them properly.

YOU AVIN A LAUGH M8?
┬┴┬┴┤ ( ͡° ͜ʖ├┬┴┬┴
The Trailest Bike On Vital

| Quote
MidWestBMX MidWestBMX
12/9/2014 1:56 PM
dkTechEthan wrote:

nah i trust an odyssey ...more

[LINK TO IMAGE]

I ride to stay on two wheels and have fun!
BIKE CHECK

| Quote
dkTechEthan dkTechEthan
12/9/2014 2:00 PM
dkTechEthan wrote:

nah i trust an odyssey ...more

nice selfie.

"The D.O.P.S. System"
DK, Odyssey, Profile, Shadow.
check out my bike check
@ethanbrackett
@powersbikeshop

| Quote

Post a Reply

Cool Wink Smile Tongue Laughing Shocked Sick Angry Blink Sad Unsure Kissing Woohoo Grinning Silly Pinch Sideways Whistling Evil Dizzy Blush Cheerful Huh Dry

See All Deals »

THE SHOP